Linx-System Синхронизация на ролерите - Сигурност и безопасност за вашият 4х4 автомобил!
Слабо известно е, че 4х4 автомобилите от ново поколение могат да се повредят по време на измерване с диностенд. Проблема идва от "умните" 4х4 системи като Xdrive, Haldex, 4matic и т.н. При тези системи е абсолютно задължително предният и задният мост да се движат с еднаква скорост. При повечето такива автомобили дори е невъзможно да се изключи ESP системата напълно, защото тя предотвратява разлика в скоростта на двата моста. При движение по асфалт двете оси се движат в синхрон. Когато обаче качим автомобила на диностенд, предната и задната ос са независими и всяка от тях може да се върти с различна скорост , задвижвайки съответният ролер на диното по различен начин.
Ако това се случи може да се стигне до счупване на средния диференциал или прегряване на съединителите в 4х4 системата!
Тук на помощ идва Linx системата на Dynojet.
Тя представлява твърда връзка между двата ролера на диностенда. Чрез огромен индустриален ремък се свързват двата валяка (ролера) на диното и така се елеминира потенциална разлика в скоростта им. С две думи двата ролера са твърдо звързани помежду си и ако задвижим единият, другият се движи също. С него дори може да се измерва автомобил с една задвижваща ос в 4х4 модус. Това например е от помощ при измерването на BMW M3 E46 или повечето F серии на BMW при които трябва да се въртят всички гуми заедно. Ако се въртят само задните, колата влиза в авариен режим. Чрез Linx системата можем да направим така, че BMW-то да задвижва със задните си гуми задния ролер, който от своя страна чрез ремъка задвижва предният ролер и предните гуми. Синхронизацията е проектирана за 2000+ конски сили и скорост 300 km/h.
Dynojet е един от малкото производители на пазара които предлагат такава система, а тя е от особена важност при модерните 4х4 автомобили!
При използване на Linx системата, диностенда разпознава и отчита паразитната загуба на мощност в лагерите и така по никакъв начин не влиае в точността на резултатите. С две думи ако премерим един автомобил със синхронизация и без нея (например Audi Quattro позволява безпроблемно мерене, както със така и без синхронизация) крайните резултати при двете измервания ще бъдат идентични!
Ако сте собственик на 4x4 автомобил е добре да се поинтересувате дали диното което ще използвате има синхронизация, защото иначе ще има големи главоболия!
С Dynojet Linx и Адлер Ауто вашата 4х4 трансмисия е в безопасност!